Maximale flexibiliteit met de nieuwe WOLF KG Flex

Op maat gemaakte luchtbehandelingskast voor elk bouwproject

WOLF introduceert een compleet nieuwe serie luchtbehandelingskasten: de KG Flex serie. Naast de luchtbehandelingskasten van de Comfortklasse (Compact) en KG TOP klasse (Modulair) introduceert WOLF een luchtbehandelingsserie die op basis van uw individuele eisen op maat wordt ontworpen. De KG Flex serie biedt aanzienlijk meer flexibiliteit in hoogte en breedte en is geschikt voor zeer grote luchthoeveelheden tot 350.000 m³/h. Daarmee biedt de KG FLEX serie maatwerk en zeer efficiënte luchtbehandeling voor elk bouwproject. Het Easy-Lifting systeem en de zelf-centrerende hijsogen veréénvoudigen het transport naar de definitieve locatie.

wolf
Van de behuizing tot filter: topklasse kwaliteit en flexibiliteit

De behuizing van de KG Flex serie kenmerkt zich door uitstekende specificaties volgens DIN EN 1886: thermische isolatieklasse T2, koudebrugklasse TB2, mechanische stabiliteit D1 en luchtdichtheidsklasse L1. De behuizing met 60 mm isolatie en het constructieframe van thermisch ontkoppeld aluminiumprofiel voldoet aan de hoogste statische en thermische eisen. De variabele doorsneden en afmetingen van de verschillende kastmodules zijn volledig flexibel qua maatvoering en uitvoering. De gladde, vlakke vloeren en oppervlakken voldoen daarbij volledig aan de hoge hygiëne-eisen van de VDI 6022. Het doordachte Flip&Clean-systeem maakt daarbij onderhoud en reiniging van de geluiddempersecties en -coulissen bijzonder eenvoudig.

Voor een gezond binnenklimaat is er voor elke toepassing een ruime keuze aan luchtfilters. De snelspanfilterframes zorgen voor een flexibel en snelle filterwisseling. Het optionele WRS-K regelsysteem kan voor elk project individueel worden aangepast. De regeling kan in de unit worden geïntegreerd, maar kan ook in een externe schakelkast worden geplaatst. Het regelsysteem is tevens éénvoudig te koppelen aan een bestaand gebouwbeheersysteem.

wolf
Efficiënte warmteterugwinning i.c.m. met de hoogste hygiëne eisen

Ook wanneer er bijzonder strenge eisen gelden aan de kwaliteit van de binnenlucht, is warmteterugwinning mogelijk. De KG Flex serie omvat de nieuwste generatie energie-efficiënte en individueel selecteerbare energieterugwinningssystemen met een compromisloze hygiëne voor het complete systeem. Hiervoor kan bijvoorbeeld het WOLF hoog rendement Twincoil-systeem worden toegepast. Door de volledige scheiding van de toevoer- en afvoerluchtstromen kunnen schadelijke stoffen, vocht, geuren, bacteriën of virussen niet van de ene naar de andere luchtstroom worden overgedragen.

Met de ontwikkeling van de nieuwe KG Flex serie brengt WOLF voor iedere vraag een passende oplossing. In totaal omvat het brede assortiment luchtbehandeling van WOLF combineerbare, compacte units tot 20.000 m³/h(Comfortklasse), modulaire oplossingen voor middelgrote luchthoeveelheden tot ca. 40.000 m³/h (KG Top) en afzonderlijke op maat gemaakte luchtbehandelingskasten met kleine tot zeer grote luchthoeveelheden tot 350.000 m³/h (KG Flex).